Vyvolá nový gamepad revoluci v PC hrách?
Trackpady místo joyticků? To nemůže fungovat! První herní vývojáři, kteří si revoluční gamepad od tvůrců Steamu vyzkoušeli, tvrdí něco jiného.
Tak už máme třetí díl skládanky a bohužel to není Half-Life 3. Po oznámení operačního systému SteamOS specializovaného na hry a herní konzole Steam Machine na bázi PC přichází odhalení vlastního gamepadu, díky kterému budeme moci hrát PC hry v pohodlí obýváku stejně dobře jako zpoza stolu s klávesnicí a myší.
Taková je alespoň teorie. Ve skutečnosti ale gamepad vyvolal spíše negativní reakce (a nejen kvůli tomu, že spousta lidí věřila v oznámení Half-Life 3). Proč, to je jasné na první pohled. Místo dvojice joyticků, na které jsme zvyklí z konzolových gamepadů, nabízí ovladač od Valve dvě velké dotykové plochy a tlačítka jsou pak rozmístěna nezvykle těsně vedle nich.
Představovat si ale ovladač s dvěma trackpady vymontovanými z notebooku je podle řady vývojářů, kteří gamepad testovali, nesmysl. Dotykové plošky jsou rozděleny do několika sektorů, na které lze namapovat individuální akce, ale hlavně jsou vybaveny feedbackovou technologií, která pomocí zvuků a vibrací, navozuje pocit, jako byste přesné ovládali páčky. Hráč má prý dokonalou kontrolu nad rychlostí a směrem pohybu. Díky tomu se na gamepadu hrají pohodlně střílečky (na jedné plošce ovládáte chůzi, s pomocí druhé se rozhlížíte) stejně dobře jako strategie navržené na ovládání myší.
Je toho víc, co je na gamepadu zajímavé. Například dotykový displej v jeho středu nebo dvě velká tlačítka na zadní straně, které zapojují do akce prsty, které obvykle při hraní na konzolích odpočívají. Jak dobře ale ovladač (ne)funguje se stejně dozvíme až poté, co si jej sami osaháme. Datum uvedení do prodeje nebo cena ještě k dispozici nejsou, ale pro vážné zájemce je připraven betatest.



Žádné komentáře:
Okomentovat
koment může přidat každý i jako anonym. není potřeba být přihlášen