Translate

pondělí 18. listopadu 2013

Kontroverzní design. TOP 10. SsangYong Actyon




nejdiskutabilnějších vozů posledních let

                       

V nepřeberném množství automobilů lze najít vozidla, k nimž si většina společnosti obtížně hledala cestu – u některých se jí to ani nepodařilo. Pokusme se zmapovat modely, které se staly předmětem nejednoho diskusního sváru.

Zaměřme se na sériové automobily, z nichž vyberme deset nejkontroverznějších. Jsou však vozidla, o nichž bude řeč, odmítána zaslouženě? Anebo jde o nedoceněné stroje, jež doplácejí na svou výjimečnost, pokrokovost či snahu zbořit dobové mantinely a přijít s něčím novým?

č:10

SsangYong Actyon (od 2005) – První svého druhu


Automobily jihokorejské značky jsou známé svým atypickým zevnějškem. Ve většině případů ale nevynikají neobvyklou formou karoserie, jako spíše nezvykle pojatými designovými doplňky. To se však netýká modelu Actyon, který je prvním sportovně-užitkovým kupé vůbec. Unikátnost vozu je dána střešní linií, která má neobvykle dynamický spád a navazuje na takřka kolmou záď, což je znázorněno ostrou hranou. Mezi charakteristické znaky modelu patří také provedení přídě, která – na rozdíl od většiny konkurence – pracuje s prostorovým uspořádáním jednotlivých komponentů. Ze zaobleného čela se světlomety, jejichž kryty jsou zajímavým střetnutím dvou diametrálně odlišných geometrických útvarů, vybíhá šípovitá kapota s maskou – předek tak opouští vše, co jsme dosud viděli.
Nejen čelní, ale také zadní část zaujme dynamickými přechody mezi plochami a zpestřením ve formě svítilen, které nezasahují do pátých dveří. Po estetické stránce je Actyon typickým SsangYongem – nehledí na trendy a pracuje s tvary, které jsou pro něj typické. Největší zásluhou vozidla je však výrazná modifikace karoserie SUV, jež prolomila pomyslné ledy a vytvořila podmínky pro příchod BMW X6. Vůz prošel modernizací,, která opustila zešpičatělou masku a vrátila se k tradičnějšímu vzhledu.







Žádné komentáře:

Okomentovat

koment může přidat každý i jako anonym. není potřeba být přihlášen