Translate

pondělí 25. listopadu 2013

Porsche Macan v detailech.


LOS ANGELES 2013


Porsche Macan je jasným hitem letošního autosalonu v Los Angeles. Proto jsem patřičně využili příležitost a prohlédli jsme si ho detailně. V přiložené fotogalerii najdete snímky částí vozu, které nás zaujaly. 

Pořádně si prohlédněte například krásný detail světel a toho, že díky celistvé kapotě nehyzdí povrch přídě žádná spára. Zajímavá jsou také zadní brzdová světla složená z LED, která tak skvěle doplňují čistě pojatou záď. A jak se otevírá kufr? Tlačítkem ukrytým na sloupku stěrače. Zdá se tedy, že se Porsche před námi rozhodlo tato tlačítka schovávat, podobné řešení má například i nová Panamera.

I když by se palubní deska vozu mohla zdát na první pohled stejná jako v Cayenne, není tomu tak. Macan má jen tři budíky, stále je ale dominantou otáčkoměr. Displej multimédií je stejný, ale zásobník na CD je ukrytý pod krytem. Nový je i volant s jinými tlačítky. 







S novou kapotou i motory


Porsche vstupuje do nového segmentu, ve kterém chce lákat hlavně ty, kteří se pro nákup vozu zuffenhausenské automobilky rozhodnou poprvé. I když je auto na první pohled jednoduše řešeno zmenšeninou modelu Cayenne, Porsche tvrdí, že dvě třetiny dílů jsou zcela nové.

Z pozornost stojí zejména nová kapota, která se vyklápí i s rámečky okolo světel a zasahuje až do boků vozu. Díky tomu má auto čistou linii a neruší ji spára. Novinkou jsou také moderní brzdová světla z výrazných trubic LED. Určitě se ještě objeví na dalších nových modelech. Ale pojďme dovnitř. Volant pochází ze supersportovního modelu 918, budíky v přístrojovém štítu jsou jenom tři s dominantním otáčkoměrem. Macan si zachoval zvýšený středový panel s velkým množstvím tlačítek.





Motor spalující naftu je pod kapotou Macanu jen jeden. Dieselový třílitrový motor dosahuje výkonu 258 koní a 580 Nm. Zvládá pokořit stovku za 6,3 sekundy, maximum je 230 km/h. Motor potěší hlavně ty, kteří se dívají na spotřebu. Průměrná konzumace jednotky splňující normu Euro 6 je 6,1 litru na 100 km.

Pro zastánce tradicí se nabízejí dva benzinové šestiválce. Macan S pohání dvakrát přeplňovaný šestiválec s objemem 3,0 litru a výkonem 340 koní. Vozu propůjčuje zrychlení z nuly na stovku za 5,4 sekundy. Spotřeba je v jeho případě 8,7 litru benzinu na 100 km v kombinovaném cyklu.

Vrcholnou motorizací je pak Porsche Macan Turbo. Ten má také dvakrát přeplňovaný šestiválec, tentokrát ale se zvětšeným objemem na 3,6 litru. Díky tomu produkuje sílu rovných 400 koní a tím auto zrychlí z nuly na stovku za 4,8 sekundy. Maximální rychlost je 266 km/h a spotřeba v průměru dosahuje 8,9 litrů benzinu na 100 km. Všechny verze jsou ve standardu vybaveny sedmistupňovou automatickou převodovkou PDK.






zdroj: auto4x4.cz



Žádné komentáře:

Okomentovat

koment může přidat každý i jako anonym. není potřeba být přihlášen